آزمون ای پی تی ( EPT ) چیست ؟

آزمون ای پی تی ( EPT ) چیست ؟

آزمون ای پی تی ( EPT  ) چیست ؟ تاریخچه آزمون EPT به سال 86 باز میگردد . از سال 1386 تا 1392 حدود 20 آزمون ای پی تی برگزار شد . از سال 92 تا کنون تقریبا هر ماه یک آزمون ای پی تی ( EPT ) در ایران توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود . در سال های قبل شرکت در این آزمون صرفا برای دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات الزامی بود اما اخیرا برای تمامی دانشجویان در این مقطع در تمامی دانشگاه های آزاد ، اجباری است . 
آزمون EPT ، آزمونی جهت سنجش دانشجویان مقطع دکتری است که میزان مهارت و دانش آن ها از زبان انگلیسی را می سنجد . EPT مخفف عبارت  ENGLISH PROFICIENCY TEST می باشد . 
این آزمون بی شباهت به آزمون تافل نیست و تنها تفاوتی که با آن دارد این است که در این آزمون قسمت شنیداری و نگارشی وجود ندارد


نمونه سوالات آزمون EPT دانشگاه آزاد به همراه پاسخ تشریحی

یکی از راه های جمع بندی و کسب آمادگی برای آزمون EPT، مرور نمونه سوالات آزمون های EPT است. شاید برای برخی داوطلبان دسترسی به نمونه سوالات ادوار گذشته کمی مشکل باشد. در این بخش ما تمامی نمونه سوالات آزمون EPT سال 98 را به تفکیک قرار داده ایم. در واقع با مطالعه این نمونه سوالات شما می توانید درک خیلی خوبی از آزمون ای پی تی پیدا کرده و هر چه بیشتر با سوالات سال گذشته این ازمون اشنا شوید.

آزمون EPT یا "آزمون تخصصی زبان انگلیسی" (English Proficiency Test) یکی از معروف‌ترین آزمون‌های سنجش توانایی زبان انگلیسی در سطح بین‌المللی است. این آزمون برای افرادی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست ولی نیازمند استفاده از زبان انگلیسی در محیط‌های تحصیلی، شغلی یا مهاجرتی هستند، طراحی شده است. آزمون EPT از مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتاری استفاده می‌کند تا توانایی کلی افراد در استفاده از زبان انگلیسی را ارزیابی کند. این آزمون معمولاً توسط دانشگاه‌ها، سازمان‌های حرفه‌ای، و دولت‌ها به عنوان یکی از شاخص‌های مهارت زبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

هدف اصلی آزمون EPT، سنجش توانایی ارتباطی افراد در مواقع مختلف است. این آزمون به افراد کمک می‌کند تا میزان تسلط خود را بر زبان انگلیسی درک کنند و برای تحصیل، کار یا مهاجرت به کشورهایی که زبان انگلیسی زبان رسمی آن‌هاست، آماده شوند. از جمله مهمترین ویژگی‌های این آزمون می‌توان به انعطاف پذیری در سطوح مختلف دانشجویان، استفاده از روش‌های متنوع برای سنجش مهارت‌های زبانی، و مدت زمان کوتاه برای اخذ نتایج اشاره کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.